مشترک خبرنامه چیلی شوید

بهترین نان ها برای داشتن اندامی مناسب کدام اند؟

بهترین نان ها برای داشتن اندامی مناسب کدام اند؟

چاپ پست الکترونیکی

مقاله زیر توسط تیم تولید محتوای مجموعه چیلی تهیه و گردآوری شده است. استفاده از مطالب این مقاله با ذکر منبع آن بلا مانع است .

نان پایه ثابت تغذیه ما و انتخاب درست آن ضامن سلامتی است که در این مقاله خواهید خواند که بهترین و پرخاصیت ترین نان ها حتی در کاهش وزن کدامند. زمانی که رژیک غذایی تناسب وزن را دنبال می کنید و یا به اصطلاح تو رژیم هستید و نان سفید را به عنوان غلات اصلی مصرف می کنید شما سخت تر لاغر می شوید و به تعبیر متخصصان تغذیه ای اروپا راحت تر چاق می شوید این نتیجه ای است که بعد از مطالعات بر روی آرد سفید به دست آمده است که بهتر است بدانید که:

یک اشتباه رایج در مصرف نان: من هرچقدر که بخواهم می‌توانم از نان رژیمی بخورم!

بهتر است بدانید که تقریباً تمام نان ها در هر ۱۰۰ گرم ۲۵۰ کیلو کالری دارند. حالا بعضی از آنها اندکی کمتر و برخی اندکی بیشتر. هرچقدر نان انتخابی شما از دانه‌های بیشتری در آن استفاده شده باشد برای مثال آفتابگردان، کنجد، گردو و… کالری آن نیز افزایش می‌یابد. نان های خشک مثل نان سوخاری به علت نداشتن آب، کالری بالاتری دارند و معمولاً در هر ۱۰۰ گرم ۳۵۰ کیلو کالری دارند.

پس اینکه روی برچسب نان خریده شده نوشته شده باشد رژیمی به این معنی نیست که آن نان فاقد کالری است. پس بار دیگر می گویم که تمامی انواع نان ها تقریباً کالری یکسانی دارند. پس در هنگام انتخاب نان با هدف لاغری و کاهش وزن باید نانی را انتخاب کنید که حس سیری بیشتری در شما به وجود آورد. در اکثر موارد کلمه رژیمی گفته شده روی برچسب نان به همین معنی است نه به معنی کم کالری بودن آن.

کدام نان برای کاهش وزن مفید است؟

محققان بعد از انجام مطاعاتی بر روی 9200 انسان در اسپانیا و کشورهای اروپای مرکزی به صورت مطالعه در مورد عادات غذایی 5 ساله آنها دریافتند افرادی که از نان های تیره رنگ در کنار نان های سفید استفاده می کنند کم تر در معرض ریسک اضافه وزن قرار می گیرند این در حالی است که افرادی که نان اصلی مصرفی آنها نان سفید است 40 درصد بیشتر مستعد اضافه وزن هستند.

رابطه عجیب و خواصی بین خوردن نان و اضافه وزن وجود دارد که در واقع این نوع نان است که رابطه را ایجاد می کند و اصل داشتن کربوهیدرات و فیبر موجود در ترکیبات نان عامل اصلی است.

پروفسر گونزالس استاد دانشگاه ناوارا اسپانیا معتقد است که نان سفید دو واحد پروتزین بیشتر در روز محسوب می شود و پروتئین بیشتر برابر است با افزایش وزن بیشتر.

نان کتان:

نان کتان ترکیبی از آرد گندم کامل و دانه های کتان است و یکی از بهترین نان ها برای سلامتی شما می باشد. دانه های کتان ارزش غذایی زیادی دارد برای سلامتی بسیار مفید است. این دانه ها سرشار از امگا-۳ هستند. تحقیقات نشان داده اند که امگا-۳ خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد. علاوه بر این ، دانه کتان دارای ترکیباتی است که می تواند به عنوان آنتی اکسیدان در بدن شما عمل کند و ممکن است به محافظت بدن در برابر برخی سرطان ها کمک کند. تحقیقی که بر روی ۶۰۰۰ نفر از زنان پس از یائسگی انجام شد، نشان داد که گروهی از این زنان که به طور منظم و روزانه دانه های کتان مصرف می کردند، ۱۸٪ شانس ابتلا به سرطان سینه در آنها کاهش یافت. اگر بهترین نان برای کاهش وزن در لیست شما نان کتان است حواستان باشد که این نان با آرد کامل باشد. همچنین اگر از این انتخاب هدفتان این است که نان رژیمی باشد نباید شکر یا افزودنی چاق کننده ای به آن اضافه شده باشد.

نان جو یکی از نان های تیره و فوق العاده برای کاهش وزن و تناسب اندام

جو یکی از غلات بسیار مفیدی است که ارزش غذایی بالایی دارد و خود به عنوان یک غذای کامل می تواند به شمار رود و از سالهای دور مصرف آن توصیه شده است چنانچه امام جعفر صادق (ع) می فرمایند :خاصیت های غذایی و درمانی با ارزشی در نان جو وجود دارد، به همین دلیل طعام حضرت رسول اکرم (ص) تا آخر عمر از نان جو خالی نبود. نان جو همچنین به دلیل وجود کربوهیدرات های پیچیده می تواند از بروز گرسنگی جلوگیری کند و شاید همین یک مورد برای اثبات تاثیر آن در لاغری و کاهش وزن کافی باشد.

خواص مهم دیگر نان جو

کاهش کلسترول خون

جو نرمی استخوان کودکان را از بین می‎برد.

پیشگیری از سفیدشدن مو .

مفید برای کم خونی .

برای رفع منافذ باز پوست و زیباشدن آن آرد و را با آب خیار خمیر کرده به صورت ماسک روی صورت بگذارید.

برای رفع خارش‎های جلدی پوست آرد جو را در سرکه پخته بر پوست بمالند.

برای درمان زخم‎های بدخیم آرد جو را با زرده تخم‎مرغ مخلوط کرده روی زخم بمالید.

برای رفع ورم پستان آرد جو را با سرکه خمیر نموده با روغن کرچک خمیر کنید به صورت ضماد بگذارید این ضماد برای ورم چشم و زیر گلو نیز مفید می‎باشد.

خصوصیات یک نان رژیمی باید چگونه باشد؟

وقتی به برچسب یک نان رژیمی نگاه می کنید باید این ویژگی ها را داشته باشد:

۱) آرد کامل یا آرد سبوس دار باید به عنوان ماده تشکیل دهنده اولیه نان ذکر شود.

۲) در هر برش از نان باید ۳ تا ۵ گرم فیبر و ۳ تا ۶ گرم پروتئین وجود داشته باشد.

۳) هیچ افزودنی مثل روغن یا شکر به نان اضافه نشده باشد.

خلاصه کلام:

برخی از نان ها به دلیل ترکیباتی که دارند سالم تر هستند. سعی کنید نانی که انتخاب می کنید شامل ۱۰۰٪ آرد گندم کامل باشد. بهترین نان برای لاغری همان طور که گفتم به معنی کمتر بودن کالری آنها نیست. بلکه منظور این است که این نان ها دیر هضم هستند و مدت زیادی در معده شما می مانند در نتیجه به شما احساس سیری خواهند داد. افزودن برخی دانه ها به نان مثل آفتابگردان، کنجد و … کالذی نان شما را بیشتر می کند. اما ارزش غذایی نان شما را بیشتر می کنند.

اگر دنبال نانی رژیمی برای کاهش وزن هستید بهترین گزینه های شما نان چاودار، نان سبوسدار، نان کتان و نان جو دو سر هستند.

 

(0 رای‌ها)


نظر دادن

لطفا کلمه مورد نظر را وارد و سپس Enter را بزنید
لطفا کلمه مورد نظر را وارد و سپس Enter را بزنید