با مطالب ما بروز شوید

اهمیت مصرف میوه‌ها در رژیم غذایی

اهمیت مصرف میوه‌ها در رژیم غذایی

چاپ پست الکترونیکی

میوه‌ها منابع غنی ازانواع ویتامین‌ها ،آنتی اکسیدان‌ها، املاح و فیبر می‌باشند. این گروه برای حفظ مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها، ترمیم زخم‌ها، دید در تاریکی و سلامت پوست ضروری است.

در حقیقت سبزی‌ها و میوه‌ها حاوی انواع ویتامین‌ها و املاح یا ریزمغذی‌ها هستند که برای سلامت و شادابی بسیار مفیدند علاوه بر آن این دو گروه دارای بهترین آنتی اکسیدان‌های طبیعی هستند. آنتی اکسیدان‌ها مواد سلامت بخشی هستند که روز به روز بهتر به خواص آنها پی می‌برند. شادابی و سلامت پوست و کاهش فرآیند پیری، مبارزه با عومل سرطان‌زا از مهم ترین خواص آنتی اکسیدان‌ها است.

نکاتی جالب در زمینه مصرف میوه‌ها :

همواره یک ظرف بزرگ میوه روی میز، کانتر یا در داخل یخچال بگذارید تا با دیدن آن شما و خانواده‌تان تشویق به مصرف میوه شوید.

میوه‌های خرد شده و قطعه قطعه شده را سعی کنید سریع مصرف کنید و تا زمان مصرف در یخچال نگهداری کنید. زیرا با پوست کندن و قطعه قطعه کردن و با آسیب به بافت به مرور محتوای ویتامین ها در آن کم خواهد شد.

میوه‌های خشک شده، فریز شده و کمپوت شده (در آب یا شیره) نیز مانند میوه های تازه ارزش تغذیه‌ای دارند.

برای تشویق کودکان به مصرف میوه همواره به عنوان میان وعده مدرسه، میوه را در نظر بگیرید و فراموش نکنید که ذائقه کودکان از دوران کودکی شکل می‌گیرد.

بیشتر از میوه‌های کامل (با پوست) یا قطعه قطعه بجای آب میوه استفاده کنید، تا بتوانید از فیبرهای رژیمی آنها استفاده کنید.

(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا کلمه مورد نظر را وارد و سپس Enter را بزنید
لطفا کلمه مورد نظر را وارد و سپس Enter را بزنید